Automatické převodovky v dnešních moderních vozech, ale i historických, jsou velmi citlivé a složité komponenty. Jsou namáhány nejen mechanicky, ale také zatěžovány vysokou teplotou, kolem 100ºC. Jejich konstrukce je podstatně důmyslnější, než je tomu u klasických mechanických převodovek, jelikož musí synchronně pracovat jak elektronika, tak mechanika a to včetně řídící jednotky. Přenášením točivého momentu logicky dochází k otěru mechanických součástí, z něhož se postupně tvoří úsady, které zanášejí malé olejové kanálky a ty jsou velmi důležité pro snadný průchod oleje a tedy správnou funkci celé převodové skříně. I přes umístění magnetů v olejové vaně, ke kterým přilne kovový otěr, vzniká v převodovce i otěr nekovový, z hliníkových komponentů a záběrových lamel. Tento nekovový otěr koluje v převodovce, chladiči i hydroměniči a postupně tak celý systém zanáší. Pokud tedy zní otázka, zda měnit či neměnit olej v automatických převodovkách, odpověď je jasná – MĚNIT! Navzdory doporučení některých výrobců, kteří náplň automatických převodovek označují za doživotní.
Praxí prověřený a doporučený interval výměny oleje je cca 60.000 km.
Standartní pracovní postup umožňuje vypustit z převodovky přibližně 2/3 oleje, přičemž zbylé cca 2-3 litry zůstávají v komponentech převodovky a okamžitě tak degradují nový olej.
Firma Autowolf si Vám dovoluje nabídnout výměnu oleje v automatické převodovce prostřednictvím nejmodernějšího přístroje. Tato moderní technologie dovoluje nejen vyměnu oleje (do poslední kapky), ale zároveň i čištění okruhu včetně proplachu a to od veteránů až po dnešní moderní systémy.